Browsed by
Month: November 2009

Blev sugen på att springa

Blev sugen på att springa

Men suck, jag har ingen koncentration i kroppen just nu.. Och jag som inte följde med Richard till några vänner (som jag verkligen velat träffa) ikväll för att jag känner mig stressad. Nu måste jag fokusera och få jobbet gjort! God damn it.

Kanske skulle ta en nypa frisk luft eller en springtur? Fast nä, tar lite mycket tid. Måste passa på att gnälla över att jag nog inte hinner träna imorgonbitti heller, nu kör jag ju ungefär varannan morgon på gymmet innan jobbet, vilket är väldigt skönt. På löpbandet 30 minuter ungefär. Tyvärr är jag fortfarande inte kommen så långt i konditionsnivån än efter allt jag tappat sedan i somras. Bu, känns trist. Borde varit uppe i att springa en mil i veckan nu! Men där är jag verkligen inte. Det är faktiskt helt bisarrt att jag är anmäld både till  Göteborgsvarvet 2010 (22 maj) och Broloppet 2010 (12 juni). Hoho. Men det är ju fortfarande nästan 6 månader kvar. Så än finns det lite hopp! Visst borde man hinna komma i form för att springa 2,1 mil på den tiden? :)

En timma senare…

Ehm. Jag blev så inspirerad att jag började googla på program för min löpning och har nu gjort en plan! Jag körde ju 5 km-schemat i somras och det gick bra, när jag sprang iForm-loppet den 1 september så gick det bättre än väntat. Min tid blev 32 minuter, vilket känns helt OK för att vara mitt första lopp. Men självklart måste jag komma ner i tid, och upp i distans för att klara en halvmara. Jag har som eget mål att springa 2,1 mil på under 1.58. Men i alla fall. Nu är min plan att följa detta 12-veckorsschemat, fast jag börjar i vecka 5. Då är jag klar i mitten av januari och springer då förhoppningsvis 5km utan problem igen. Sedan kör jag igång ett 20-veckorsschema för att bli redo för halvmaran. I slutet av vecka 18 är det dags för Göteborgsvarvet, och då är jag förhoppningsvis tillräckligt redo.

Eggs!

Eggs!

Ahh, frukost!
Idag blev det återigen en försiktig tur på löpbandet. Blir trött så fort bu, blä. Har definitivt tappat sommarkonditionen. Men men. 30 min på bandet, 7 min spring och resten powerwalk. Och stretching, har fått in den vanan nu, vilket är riktigt bra :)

Nä, nu ska jag plocka undan äggskalen och blåsa håret. Ha en fin måndag!

Ska till gymmet..zzz

Ska till gymmet..zzz

Man måste inte vara pigg för att gå upp 06.25 och klä på sig träningskläderna. Det är ok att sova hela vägen till gymmet. Ett tips är dock att försöka hålla sig vaken på löpbandet, kan bli jobbigt annars :)

Ahhh…

Ahhh…

Så skönt att träna på morgonen! 30 min på löpbandet och lite stretching räcker. Jag har tappat så mycket från i somras, så nu kör jag försiktigt och varvar gång/powerwalk och löpning. Idag 10 min spring i 10,5 km/h. Vill verkligen, verkligen försöka hålla gymrutinen nu. Varannan morgon! Gymmet ligger ju 2 minuter bort, så jag har alla förutsättningar. Ska vara glad att inte behöva ta bilen till träningen liksom :)

/Svettbecka